ԱՐԴԻԱԿԱՆ ԹԵՄԱՆԵՐ
  • Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովում գնահատել են ԵԱՏՄ-ի՝ միասնական արժույթի անցնելու հեռանկարները
    Եվրասիական տնտեսական միության (ԵԱՏՄ) շրջանակում միասնական արժույթի անցումը հնարավոր Է, բայց Միության կազմի մեջ մտնող երկրներն առայժմ դրան պատրաստ չեն:Մարտի 19-ին այս մասին հայտարարել Է Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի (ԵԱՏՀ) կոլեգիայի ինտեգրացման եւ մակրոԷկոնոմիկայի հարցերով անդամի (նախարարի) օգնական Ֆյոդոր Չեռնիցինը՝ Վաշինգտոնի Ռուսական մշակութային կենտրոնում ԵԱՏՄ-ի հետ գործարար շփումների զարգացմանը նվիրված ամենամյա խորհրդաժողովում ունեցած ելույթի ժամանակ:«Ինչ վերաբերում Է միասնական արժույթին, ապա այստեղ պլաններ չկան: Այն քննարկվու
  • Զարգացած երկրների մեծամասնությունը կողմ է հարուստների հարկերի բարձրացմանը
    Զարգացած արդյունաբերական պետությունների բնակչության մեծամասնությունը հավանություն է տալիս հարուստների հարկին: Այդ են վկայում միության 21 երկրներում «Տնտեսական զարգացման եւ համագործակցության կազմակերպություն» (ՏԶՀԿ) անցկացրած հարցման արդյունքները, հաղորդում է DW-ը:Բոլոր 21 երկրներում հարցվածների մեծամասնությունը դրական պատասխան է տվել հարցին. «Կո՞ղմ եք արդյոք աղքատներին օգնելու նպատակով հարուստների հարկերի բարձրացմանը»:Համաձայն հարցման տվյալների՝ միջինում 68 տոկոսը կողմ է հարուստների հարկերի բարձրացմանը: Գերմանիայում այդ գաղափարը
  • 44 միլիոն մարդ կարող է սկսել կրիպտոարժույթ օգտագործել
    Ավելի քան 44 միլիոն մարդ օգտագործում է հաղորդագրությունների փոխանակման KakaoTalk հավելվածը։ Այժմ նրանք կարող են ոչ միայն միմյանց նամակներ ուղարկել, այլեւ կրիպտոարժույթներ փոխանակել եւ բլոկչեյն-հավելվածներ գործարկել։Թվային դրամապանակը ստեղծվել է Klatyn բլոկչեյնում։ Անցյալ շաբաթ Kakao-ի ներկայացուցիչները 90 մլն դոլարի ներդրումներ էին գրավել այդ հարթակի հետագա մշակման համար։ Ապագայում ընկերության մասնագետները ծրագրում են թվային արժույթներ ավելացնել նաեւ այլ ծառայություններում՝ KakaoPay-ում, KakaoTaxi-ում, KakaoStory-ում, KakaoStock-ում։Kakao-ի ղեկավարությունը որոշել
  • Նոր Մետաքսի ճանապարհ կարող է մտնել ավելի քան 30 նախագիծ՝ ԵՏՄ բոլոր հինգ երկրներից
    Ընդհանուր առմամբ նոր Մետաքսի ճանապարհ կարող է մտնել ավելի քան երեք տասնյակ նախագիծ՝ ԵՏՄ բոլոր հինգ երկրներից։ Այս մասին Forbes-ին տված հարցազրույցում հայտարարել է Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի կոլեգիայի նախագահ, Հայաստանի նախկին վարչապետ Տիգրան Սարգսյանը։Նա նշել է, որ այդպիսի ցուցակ հավաքվել է հանձնաժողովում եւ հենց նոր փոխանցվել Չինաստանին։ «Բոլոր այդ նախագծերը պետք է կարգավորեն միջանցիկ լոգիստիկան Չինաստանի, Եվրասիական միության, Եվրոպական միության եւ ուղեկցող երթուղիների միջեւ, որոնք լրացնում են հիմնական տրանսպորտային միջանցքներ
  • Բանկային համակարգի գերմանական հսկաները կբանակցեն միավորվելու մասին
    Գերմանիայի երկու խոշորագույն բանկերը՝ Deutsche Bank-ն ու Commerzbank-ը, կանցկացնեն պաշտոնական բանակցություններ միավորվելու վերաբերյալ, հաղորդում է BBC News-ը:Ամիսներ շարունակ մշակվում էին երկու բանկերի հնարավոր միավորման մասին առաջարկները:Ինչպես նշում է պարբերականը, միավորումը կարող է հանգեցնել ընկերությունների ծախսերի զգալի նվազմանը, սակայն քննադատները համարում են, որ այդ քայլը բարդ է եւ ռիսկային:Թվում է, թե Գերմանիայի կառավարությունը կողմ է այդ գործարքին. այն դեռեւս ունի Commerzbank-ի ակցիաների 15.5 տոկոսը, որոնք ձեռք էր բերել ֆինանսական ճգնաժամը հաղթահա
  • Նյու Յորքում 2 «պարող աշտարակ» կկառուցվի
    Նյու Յորքի Բրուքլին քաղաքում 2019-ի օգոստոսին կսկսվի երկու արտասովոր բնակելի շենքի կառուցումը: OMA ընկերության դիզայներները վստահեցնում են, որ շենքերը պարող զույգ են հիշեցնելու:Ինչպես հայտնում է vesti.ru-ն, աշտարակները, որոնց բարձրությունը կկազմի 91 և 121 մետր, կկառուցվեն The Greenpoint Landing նախագծի շրջանակներում: Բնակելի համալիրները կնախագծվեն և կկառուցվեն այնպես, որ չփակեն տեսարանը դեպի Մանհեթեն: Նախատեսվում է, որ շենքերում ընդհանուր առմամբ 745 բնակարան կտեղակայվի, սակայն տարածքի մի մասը հանրային տարածք կլինի:Ենթադրվում է, որ աշտարակների համալիրը կայա
  • Հայաստանյան կաշվե արտադրության պոտենցիալը ներկայացված է միջազգային ցուցահանդեսում
    Բիզնես Արմենիայի աջակցությամբ 8 հայկական արտադրողներ մարտի 12-15-ին Մոսկվայում միասնական տաղավարով մասնակցում են «MosShoes 2019» միջազգային ցուցահանդեսին։ Ինչպես հայտնեցին Բիզնես Արմենիայի հանրային կապերի թիմից, հայաստանյան ընկերությունները ներկայացնում են կոշիկ, կաշվե աքսեսուարներ և այլ արտադրանք։ Ապրանքանիշերից երկուսը միջազգային այս ցուցահանդեսին մասնակցում են առաջին անգամ։ Նախորդ ցուցահանդեսի արդյունքում հայաստանյան ընկերությունները 122 միլիոն դրամի արտահանման պատվերներ են կնքել։Հայկական տաղավարը համալրել են կոշիկ արտադրող 5, պա
    Թեժ գիծ
    +374 (047) 959555
    Եվրասիական տնտեսական միության իրավական կարգավիճակը և ընդլայնման քաղաքականությունը

    Եվրասիական տնտեսական միության` որպես տարածաշրջանային ինտեգրման խմբավորման կայացումն ու զարգացումը անխուսափելիորեն ենթադրում է իրավական փաստաթղթերի համալիրի միջոցով իրացվող ինստիտուցիոնալ կարգավորման անհրաժեշտություն, որը պահանջում է համապատասխան կառուցվածք, քաղաքական և տնտեսական գործընթացներ: Այդ տեսանկյունից ուշագրավ է ԵԱՏՄ ստեղծման պայմանագիրը, որը սահմանում է պետությունների փոխհարաբերությունների կարգավորման տնտեսական, կառավարչական և իրավական հիմքերը:
    Հիմնաբառեր. տնտեսական դիվանագիտություն, պայմանագիր, ինտեգրման խմբավորում, իրավական կարգավիճակ, բանակցություններ, հուշագիր, համագործակցություն 


    Եվրասիական տնտեսական միությունը իրավական տեսանկյունից դիտարկելիս անհրաժեշտ է, ամենից առաջ, տնտեսական դիվանագիտության ենթատեքստում ուսումնասիրել այդ ինտեգրման խմբավորման իրավական ձևակերպումը: Ինչպես արդեն նշել ենք, Եվրասիական տնտեսական միությունը գործում է 2015 թվականի հունվարի 1-ից` դրա ստեղծման մասին պայմանագրի համաձայն, որը ստորագրվել է 2014 թվականի մայիսի 29-ին Ղազախստանի մայրաքաղաք Աստանայում երեք պետությունների` Բելառուսի Հանրապետության, Ղազախստանի Հանրապետության և Ռուսաստանի Դաշնության նախագահների կողմից: Քանի որ Եվրասիական տնտեսական միությունը միջազգային տարածաշրջանային ինտեգրացիոն կազմակերպություն է, ուստի դրան հատուկ են միջկառավարական կազմակերպություններին բնորոշ դասական տարրեր, այնպիսիք, ինչպիսիք են հիմնադիր փաստաթուղթը, նպատակներն ու ինստիտուցիոնալ կառուցվածքը, սկզμունքները, անդամակցությունը և այլն:
    Իրավունքի գերակայության գաղափարը, որը միջազգային հարաբերությունների ընդհանուր սկզբունքն է, այս դեպքում հստակորեն արտացոլվում է  իրավական գործընթացների շարունակականության և զարգացման մեջ: Միջազգային իրավունքն այն միջոցն է, որը չափում է թույլատրելին և միջազգային հարաբերությունների ցանկացած μնագավառում համարվում է սուբյեկտների վարքագծի իրավական հավաստման չափանիշը: Միության շրջանակներում ստեղծվում է միասնական իրավական միջավայր և տնտեսական տարածք, որտեղ պետք է իրականացվի անդամ պետությունների ֆիզիկական և իրավաμանական անձանց գործունեությունը: Տնտեսական միության իրավական կարգավիճակի տեսանկյունից կարևոր նշանակություն ունի դրա ստեղծման նպատակը: Հատկանշական է, որ ԵԱՏՄ-ն ստեղծվել է հիմնականում որպես տնտեսական միություն, ուստի  դրա գերխնդիրը ազգային տնտեսությունների արդիականացումն ու բազմազանեցումն է, մրցունակության բարձրացումը, մասնակից երկրների փոխադարձ առևտրի կառուցվածքի μարելավումը, հումքային ապրանքաշրջանառությունից անցումը բարձր ավելացված արժեք ունեցող ապրանքներին: Այդ պայմաններում միության կառավարման անմիջական գործիքներն են դառնում վերպետական մարմնի որոշումները, որոնց իրացումը պարտադիր է  բոլոր անդամ երկրների համար:  Պայմանագրի 1-ին հոդվածի 2-րդ կետում ամրագրված է, որ միությունը  միջազգային իրավաμանական անձի կարգավիճակ ունեցող տարածաշրջանային տնտեսական ինտեգրման միջազգային կազմակերպություն է: Պայմանագիրը գրանցված է Միավորված ազգերի կազմակերպության քարտուղարությունում` կանոնադրության 102-րդ հոդվածի համաձայն: Այս հանգամանքը իրավական հիմք է տալիս ԵԱՏՄ-ն որակել որպես համադաշնակցային (կոնֆեդերատիվ) պետություն, ինչը բնական է, քանի որ միջազգային պայմանագրերն ու համաձայնագրերը պարտավոր են գրանցել, առաջին հերթին, ՄԱԿ-ի անդամ երկրները, որոնք ունեն միջազգայնորեն ճանաչված իրավաբանական անձի կարգավիճակ, այսինքն` միջազգային իրավունքի սուբյեկտներ են: Ընդ որում, ԵԱՏՄ-ն լիարժեք իրավաμանական անձ չէ, ինչպես անկախ պետություններն են, և դա սահմանափակված է ԵԱՏՄ պայմանագրում առաջադրված նպատակներով ու խնդիրներով:
    Այս փաստաթուղթը տրամադրում է դրույթների լայն շրջանակ, որոնք ԵԱՏՄ-ին տալիս են դաշնային  (ֆեդերալ) բնույթ: Դրան նպաստել է միության  անդամ պետություններին կամավոր այնպիսի լիազորությունների տրամադրումը, որոնք թույլ են տվել ստեղծել միասնական վերպետական իշխանություն, մաքսային և տնտեսական տարածք, համաձայնեցնել մակրոտնտեսական կարգավորման հարցերը և այլն: Այդ պայմաններում, փաստորեն, ԵԱՏՄ-ն ունի վերպետական իրավասություն, ուստի տնտեսական և քաղաքական անկախության միջև իրավաբանական անհամապատասխանություն չի ծագում:
    ԵԱՏՄ իրավական կարգավիճակը μնութագրելիս պետք է հաշվի առնել,  որ, ըստ պայմանագրի տեքստի վերլուծության, այն շատ ավելի հիմնարար է,  քան կարող է հանդես գալ որպես կողմերի ազատ   կամարտահայտության  փաստացի դրսևորում: Պայմանագրի համաձայն` միության կարգավիճակի հիմքը դրա առանցքային սկզμունքներն են, նպատակները, իրավասությունները և իրավունքը: Վերլուծելով  պայմանագրի 3-րդ հոդվածի դրույթները`  պետք է նշել, որ իրավասությունների և իրավունքի  սահմանումն ու գրանցումը ինտեգրացիոն միավորման իրավական հիմքն են: Այստեղ կարևորվում  է միության կենսագործունեության համար կարևոր սկզμունքների հստակ  սահմանումը: Դրանց թվում են`
    - միջազգայնորեն համընդհանուր ճանաչված իրավունքի սկզμունքներն ընդունելը, ներառյալ` անդամ պետությունների ինքնիշխան հավասարության սկզբունքները և դրանց տարածքային ամբողջականությունը,
    - քաղաքական կառուցվածքի առանձնահատկությունները հաշվի առնելը,
    -կողմերի փոխշահավետ համագործակցությունը, հավասարությունը և ազգային շահերը դիտարկելը,
    - շուկայական տնտեսության սկզբունքներն ու արդար մրցակցությունը պահպանելը,
    - անցումային շրջանի ավարտից հետո մաքսային միության գործունեության իրականացումն առանց բացառությունների և սահմանափակումների:
    Թվարկած սկզբունքներից բխում են միության հիմնական նպատակները, որոնք ամրագրված են պայմանագրի 4-րդ հոդվածում`
    -բնակչության կենսամակարդակի բարելավման նպատակով անդամ պետությունների   տնտեսությունների կայուն զարգացման համար պայմանների ստեղծում,
    - միության շրջանակներում ապրանքների, ծառայությունների, կապիտալի և աշխատանքային   ռեսուրսների միասնական շուկա ստեղծելու ձգտում,
    - գլոբալ տնտեսության պայմաններում ազգային տնտեսությունների  համապարփակ արդիականացում, կոոպերացման և մրցունակության  բարձրացում:
    Պայմանագրի տեքստում հստակ սահմանվում են այն իրավասությունները, որոնք ապահովում են միության իրավական անձեռնմխելիությունը:
    Դրանք հանդես են գալիս որպես միության նորմալ գործունեությունը և զարգացումը խաթարող իրավական սպառնալիքների խոչընդոտներ: Պայմանագրում իրավասությունները բովանդակում են երեք խումբ խնդիրներ. միության բացառիկ իրավասությունը, մասնակից պետությունների համատեղ
    իրավասությունը և օժանդակ իրավասությունը:
    Առավել ընդհանուր կարգով միության իրավասությունը սահմանված է  պայմանագրի 5-րդ հոդվածում, որտեղ, մասնավորապես, ասվում է. «Միության μացառիկ իրավասությունը բխում է Պայմանագրի դրույթներից և դրա  շրջանակներում կնքված միջազգային պայմանագրերից: Միության անդամ պետությունների համատեղ իրավասության աղμյուրը նույնական է ընդհանուրի հետ և արտահայտվում է միության շրջանակներում համաձայնեցված  և փոխպայմանավորված քաղաքականության իրականացման միջոցով:  Օժանդակ իրավասությունը տարածվում է տնտեսության այն ոլորտների վրա, որտեղ անդամ-պետությունները ձգտում են իրականացնել միասնական  քաղաքականություն` միության հիմնական նպատակներին և սկզբունքներին  համապատասխան: Իրավասությունների անմիջական կրողները համապատասխան ուղղությունների օժանդակ մարմիններն են` կողմերի  պետական  մարմինների ղեկավարների խորհուրդները, աշխատանքային խմբերը և մասնագիտացված հանձնաժողովները»: Պայմանագրում լրացուցիչ ամրագրվում  են նաև պետությունների միջև արդեն գոյություն ունեցող այն հարաμերությունները, որոնք ծագել են Մաքսային միության և Միասնական տնտեսական տարածքի շրջանակներում: Միության մասին պայմանագրում արտացոլված են նախորդ համաձայնագրերի իրավական դրույթները` առանց էական փոփոխությունների, ինչը վկայում է այդ դրույթների նկատմամբ կողմերի բավարարվածության մասին: Դա նաև փաստում է, որ պայմանագիրն ավելի  շուտ տնտեսական է, քան քաղաքական: Միության կարևոր   առանձնահատկություններից է ազգային սահմանների անձեռնմխելիությունը և ցանկացած հակամարտության լուծման դեպքում միջազգային իրավունքի, խաղաղության և բարիդրացիության սկզբունքներին   խստորեն հետևելը: Անհրաժեշտ է նշել, որ առկա են մի շարք խնդիրներ,  որոնք ունեն սահմանային բնույթ և միաժամանակ գտնվում են միասնացման  տնտեսական և քաղաքական կառավարման ներքո: Դրանք ներառում են շրջակա միջավայրի պահպանությունը, կոլեկտիվ անվտանգությունը, առողջապահական խնդիրների լուծումը, դեղորայքի և բժշկական արտադրանքի գրանցումը, սպառողների պաշտպանությունը, միջուկային էներգիայի և նոր տեխնոլոգիաների, սպորտի և զբոսաշրջության, մշակույթի և կրթության ոլորտների հիմնախնդիրները: ԵԱՏՄ իրավական կարգավիճակում կարելի է ընդհանուր ձևով  առանձնացնել երկու խումբ բնութագրեր` ինստիտուցիոնալ և նյութական: Առաջին խումբը, որը պայմանականորեն կարելի է անվանել միության միջազգային  կամ առաջնային իրավունք, սահմանում է Եվրասիական տնտեսական միության անկախ և հավասար իրավական կարգավիճակը միջազգային իրավունքի այլ սուբյեկտների հետ: Երկրորդ` նյութական իրավունքի խումբը բնութագրում է միության անդամների միջև փոխհարաբերությունները հաստատող  ներքին իրավական ռեժիմը:
    Սակայն հարկ է նշել, որ ինտեգրման կառույցում նոր իրավակարգի  ձևավորումը և դրա գործունեության պահպանումը պահանջում է բարձր մակարդակի կազմակերպականություն և վերահսկողություն: Ներկայում դա  ԵԱՏՄ զարգացման և բարեհաջող գործարկման առանցքային խնդիրն է, որի  լուծումից է կախված միության միջազգային իրավական կարգավիճակը: Այդ  պայմաններում առաջանում է ԵԱՏՄ քաղաքական և իրավական ինստիտուտների ձևավորման և զարգացման անհրաժեշտություն, որոնք օբյեկտիվորեն չեն կարող իրականացվել միայն ազգային օրենսդրությունների ներդաշնակեցման և միօրինականացման հիման վրա և պահանջում են քայլեր,  որոնք ուղղված կլինեն նաև միասնական օրենքներ, միատեսակ ակտեր  ստեղծելուն: Եվրասիական տնտեսական միությունը հենվում է առևտրատնտեսական  համագործակցության վերաբերյալ անդամ երկրների միջև ազատ առևտրային, մաքսային գոտիների և ԵԱՏՄ արտաքին գործընկերների հետ տնտեսական համագործակցության համաձայնագրերի վրա: Վերջիններս արտոնյալ  պայմաններով արտաքին շուկաներ թափանցելու, արտահանումը խթանելու  և ներդրումներ ներգրավելու արդյունավետ գործիքներ են: Սա եվրասիական բիզնեսը համընդհանրական արտադրական շղթաների մեջ ընդգրկելու, դրա  մրցունակության  մակարդակը բարձրացնելու, միջազգային առևտրային ռիսկերը նվազեցնելու և բազմազանեցնելու կարևոր պայմանն է: Այդ տեսանկյունից առաջինը ստեղծվեց և գործարկվեց Վիետնամի հետ ազատ առևտրի գոտին: Համաձայնագիրը ստորագրվել է 2015 թ. մայիսի 29-ին: Ազատ առևտրային գոտու ստեղծման դրական արդյունքը եղել է այն, որ Վիետնամի հետ ԵԱՏՄ ապրանքաշրջանառությունը 2017 թ. աճել է 36%-ով` 2016 թ. 4.3  մլրդ դոլարից հասնելով 5.9 մլրդ դոլարի: Ներմուծումն աճել է 34,7%-ով, իսկ արտահանումը` 39,5%-ով: Ընդ որում, Վիետնամի հետ Հայաստանի և  Ղրղզստանի առևտուրը սկսել է զարգանալ զրոյից և էական արդյունքներ է  արձանագրել:
    Բացի մաքսատուրքերի նվազեցումից, Վիետնամի հետ կնքված համաձայնագրում ամրագրված են մտավոր սեփականության պաշտպանության  պարտավորություններ, սահմանվել են կայուն  զարգացման, էլեկտրոնային  առևտրի և պետական գնումների ոլորտներում համագործակցության ուղղություններ, ինչպես նաև հաստատվել են մրցակցության պաշտպանության  միասնական սկզμունքներ, ծառայությունների առևտրի փոխադարձ ազատականացման, ներդրումների իրականացման և ֆիզիկական անձանց տեղաշարժի պարտավորություններ:
    2015 թ. հոկտեմμերին Եվրոպական հանձնաժողովի նախագահին ԵԱՏՄ  անդամ պետությունների ղեկավարների կողմից ուղարկվել է «ԵԱՏՄԵՄ.  համագործակցության շրջանակները» հուշագիրը, որտեղ առաջարկվել է  փորձագիտական մակարդակով անցկացնել «զրոյական փուլի» μանակցություններ: Արտաքին գործընկերների հետ համագործակցության զարգացման ռազմավարությունը և  համապատասխան պլանները սահմանվել են պետությունների ղեկավարների կողմից հաստատված «Եվրասիական տնտեսական միության միջազգային գործունեության հիմնական ուղղությունները» տարեկան ծրագրում: Տնտեսական դիվանագիտության զարգացման տեսանկյունից հատկապես արգասաբեր է 2018 թվականը: Այդ առումով, հատկանշական է, որ  Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովը ԵԱՏՄ անդամ երկրների հետ  արդեն մշակում է տնտեսական միության շրջանակներում միասնացման  գործընթացների հետագա ընդլայնման հայտարարությունը (դեկլարացիա):
    2018 թ. մայիսի 14-ին Սոչիում կայացավ ԵԱՏՄ անդամ պետությունների ղեկավարների հանդիպումը, որտեղ ընդունվեցին մի շարք կարևոր որոշումներ, այդ թվում` հանձնաժողովին տրված  հանձնարարությունն այն մասին, որ  վերջինս, անդամ պետությունների հետ միասին ընթացիկ տարում պետք է  մշակի ԵԱՏՄ շրջանակներում ինտեգրման գործընթացների հետագա խորացմանն ուղղված հայտարարությունը: Դա հնգյակի երկրների համար պետք է դառնա երկարաժամկետ հեռանկարի վերաբերյալ հիմնարար փաստաթուղթ:
    Սոչիում կայացած հանդիպմանը հետևեցին մի շարք իրադարձություններ, որոնք նշանավորեցին  միության տնտեսական համագործակցության  ընդլայնման ուղղությամբ գործնական քայլերի հաջորդականությունը: Այսպես` մայիսի 24-ին Լատինամերիկյան տնտեսական համակարգի մշտական քարտուղար Խավեր Պաուլունիչի հետ կնքվեց փոխըմμռնման հուշագիր, որը  սահմանում է Եվրասիական և Լատինամերիկյան տարածաշրջաններում երկու տնտեսական կազմակերպությունների  փոխազդեցության շրջանակային մեխանիզմները: Մայիսի 28-ին Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի  և Կամբոջայի Թագավորության միջև կնքվեց փոխգործակցության հուշագիր, Կուբայի Հանրապետության և Եվրասիական տնտեսական հանձնաժողովի  միջև` Փոխըմբռնման հուշագիր:
    Դեռևս 2017 թ. դեկտեմբերի 21-ին ԵԱՏՄ պատվիրակության և Եգիպտոսի կառավարության միջև սկսվել են  բանակցություններ Ազատ առևտրի  գոտու համաձայնագիր ստորագրելու մասին: Կողմերը պայմանավորվել են  բանակցությունների լայնածավալ փուլ սկսել ընթացիկ տարվա աշնանը: Ներկայումս դիտարկվում է երկրների միջև ապրանքաշրջանառության դրական դինամիկա: 2017 թ., 2016 թ.  համեմատությամբ, ԵԱՏՄ երկրների արտահանումը Եգիպտոս աճել է 63.1%-ով և կազմել 6.3 մլրդ դոլար, ներմուծումն աճել է 41.5%-ով և կազմել 589.9 մլն դոլար:
    Մայիսին ԵԱՏՄ-ի և Հնդկաստանի կառավարության միջև քննարկվել են  նախորդ տարում Դելիում կայացած խորհրդակցությունների տեխնիկական  արդյունքները, որոնք վերաμերում են Ազատ առևտրի գոտու համաձայնագրի նախապատրաստմանը: Ըստ գոյություն ունեցող վիճակագրության`  2017 թ., 2016 թ. համեմատությամբ, երկու երկրների միջև ապրանքաշրջանառությունն աճել է 23%-ով` 8.8 մլրդ դոլարից հասնելով 10.8 մլրդ դոլարի:
    ԵԱՏՄ-ի և Չինաստանի Ժողովրդական Հանրապետության միջև Առևտրատնտեսական   համագործակցության մասին համաձայնագիրը ստորագրվել է 2018 թ. մայիսի 17-ին` Աստանայի տնտեսական ֆորումի շրջանակներում: Նույն օրը ստորագրվել է ժամանակավոր համաձայնագիր, որը հանգեցնելու է ԵԱՏՄ-ի և Իրանի Իսլամական Հանրապետության միջև ազատ  առևտրային գոտու ձևավորմանը: Նախատեսված է Ազատ առևտրի համաձայնագիր ստորագրել նաև Սինգապուրի կառավարության հետ: